Hopp til innholdet
Illustrasjon av flere nye og nyttige funksjoner i mobilbanken

Mobilbank og nettbank

  • Digitalt kort lett tilgjengelig
  • Straksbetaling for raske, sikre overføringer
  • Økt sikkerhet med bildegjenkjenning

Gjør hverdagen enklere med bank i lomma

Med mobilbank og nettbank får du full kontroll og sikkerhet for din økonomi rett fra lomma. Tilgang til alle banktjenestene dine på en enkel og sikker måte, akkurat når du trenger det.

Glemt lommeboken? Ikke noe problem! Med digitale bank- og kredittkort, eller ved å sjekke PIN-koden din på farten, er du alltid klar for hva det måtte være.

Vil du organisere økonomien bedre? Du kan enkelt opprette og administrere flere kontoer for ulike behov, og straksbetaling sørger for at pengene flytter seg raskt og trygt når du må overføre penger i en fei.

Takket være kundenes tilbakemeldinger har mobilbanken klatret fra 2 til 5 stjerner i appbutikkene – et tegn på at vi sammen skaper en bedre bankopplevelse.

NYHET! Nå kan du aktivere pushvarslinger under Profil og innstillinger > Pushvarslinger

Visste du at? 

Du kan overføre penger gebyrfritt og umiddelbart i mobilbanken ved å velge straksbetaling. Send penger på sekundet, uansett beløp!

Dette trenger du for god flyt i hverdagsøkonomien

Spørsmål og svar om mobilbank og nettbank

Søk etter Eika Mobilbank i App Store og Google Play, last ned og logg inn med BankID. Slik setter du i gang med enkel og sikker tilgang til dine banktjenester rett fra mobilen!

Etter den første innloggingen, anbefaler vi at du aktiverer ansiktsgjenkjenning for raskere og enklere tilgang i fremtiden. Gå til 'Innstillinger' i appen, velg 'Innlogging og sikkerhet', og der kan du enkelt slå på ansiktsgjenkjenning. Dette sparer deg for tid ved fremtidige innlogginger og holder sikkerhetsnivået høyt.

Straksbetaling tillater umiddelbare overføringer mellom ulike banker, uten ekstra gebyrer, og kan kun utføres i mobilbanken for å sikre høyeste grad av sikkerhet.

Når du bruker bildegjenkjenning, tar du en selfie for å bekrefte din identitet før transaksjonen, noe som beskytter mot uautorisert tilgang og gir rask, sikker pengeoverføring.

For å sperre kortet ditt, enten midlertidig eller permanent, naviger til menyvalget "Kort" i både mobilbanken og nettbanken. Velg deretter "Sperr/erstatt kort".

Er du usikker på hvor kortet ditt er? Du kan sperre det midlertidig mens du leter. Du kan når som helst gjenåpne kortet hvis det er sperret midlertidig. 

Hvis du finner ut at kortet definitivt er borte, er det viktig å sperre det helt og bestille et nytt kort. Husk at du da ganske raskt vil finne kortopplysninger til det nye kortet, det legges digitalt i mobilbanken lenge før plastkortet kommer frem i posten,. 

Å finne og bruke ditt digitale kort er både enkelt og praktisk! Logg inn i mobilbanken eller nettbanken, og klikk på menyvalget "Kort". Har du flere kort, velg det kortet du ønsker en digital versjon av.

Kortdetaljer som kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode vises for en kort og begrenset periode.

Bestiller du nytt bankkort, eller legger inn søknad på nytt kredittkort innen kl. 19.00 kvelden før, vil du både kunne se og ta i bruk dine nye kortopplysninger i løpet av neste dag. Du trenger altså ikke vente på at plastkortet ditt skal produseres og sendes i posten før du kan bruke kortet ditt i apper og handle på nett.

Det er enkelt og sikkert å sende penger til utlandet fra både mobil- og nettbanken. Logg inn, finn menyvalg Betaling og velg Utenlandsbetaling.

Velg hvilket land du skal sende penger til, fll inn mottakerens bankdetaljer, inkludert IBAN og SWIFT/BIC-koder, samt beløp og valuta du ønsker å sende.

Avslutt ved å sjekke at alle opplysninger stemmer, og bekreft betalingen med din BankID.

Vær oppmerksom på at det kan være begrensninger for hvor mye du kan sende, og at gebyrer kan tilkomme avhengig av transaksjonsbeløpet og mottakerlandet.